ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 香川大学紀要類・刊行物等
  2. 教育学部・教育学研究科
  3. 香川大学教育学部研究報告
  4. 第12号 (2025年3月)

児童生徒のエンゲージメントを高める授業の方法:日本とアメリカの学級経営の比較分析

https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2000863
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2000863
9cb69014-c7bf-4d52-9575-a7467a11ed4d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1287676X_012_L001.pdf AA1287676X_012_L001 (737 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-11
タイトル
タイトル Enhancing Student Engagement: A Cross-Cultural Analysis of Japanese and U.S. Educational Strategies
言語 en
タイトル
タイトル 児童生徒のエンゲージメントを高める授業の方法:日本とアメリカの学級経営の比較分析
言語 ja
見出し
大見出し 左開きページ
言語 ja
見出し
大見出し [Horizontal writing pages]
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 笹屋, 孝允

× 笹屋, 孝允

ja 笹屋, 孝允

ja-Kana ササヤ, タカヨシ

en Sasaya, Takayoshi


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the educational principles and practices of Japanese Homeroom Activities (HA) and U.S. Classroom Management (CM) to identify opportunities for cross-cultural adaptation and strategies to enhance student engagement. By employing content analysis and thematic analysis, seven core themes were identified, including “Ideal Classroom and Communication,” “Student-Centered Learning and Outcomes,” and “Reflection and Innovation.” These themes highlight the shared goals of fostering inclusivity and engagement while revealing distinct approaches shaped by cultural contexts—HA’s collectivist ethos versus CM’s structured, individualistic strategies.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The findings underscore the potential for integrating reflective practices and emotional support from CM into HA while adopting student-led initiatives and collaborative practices from HA into CM. These adaptations could address resource limitations in HA and engagement challenges in CM, fostering hybrid approaches that balance autonomy with structure. Despite its contributions, the study acknowledges challenges in direct integration due to cultural differences and methodological reliance on textual data.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Future research should explore pilot programs and interdisciplinary collaborations to test the feasibility and impact of hybrid pedagogical models in diverse educational settings. This study contributes to comparative education by providing actionable insights into integrating culturally distinct practices to address global educational challenges.
言語 en
bibliographic_information ja : 香川大学教育学部研究報告
en : Memoirs of the Faculty of Education, Kagawa University

巻 12, p. 1-10, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 香川大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2435-2020
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1287676X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 comparative education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cultural pedagogy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 homeroom activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom management
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student engagement
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-11 06:45:43.607883
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3