WEKO3
アイテム
児童生徒のエンゲージメントを高める授業の方法:日本とアメリカの学級経営の比較分析
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2000863
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/20008639cb69014-c7bf-4d52-9575-a7467a11ed4d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-11 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Enhancing Student Engagement: A Cross-Cultural Analysis of Japanese and U.S. Educational Strategies | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 児童生徒のエンゲージメントを高める授業の方法:日本とアメリカの学級経営の比較分析 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 左開きページ | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | [Horizontal writing pages] | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
笹屋, 孝允
× 笹屋, 孝允
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This study examines the educational principles and practices of Japanese Homeroom Activities (HA) and U.S. Classroom Management (CM) to identify opportunities for cross-cultural adaptation and strategies to enhance student engagement. By employing content analysis and thematic analysis, seven core themes were identified, including “Ideal Classroom and Communication,” “Student-Centered Learning and Outcomes,” and “Reflection and Innovation.” These themes highlight the shared goals of fostering inclusivity and engagement while revealing distinct approaches shaped by cultural contexts—HA’s collectivist ethos versus CM’s structured, individualistic strategies. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The findings underscore the potential for integrating reflective practices and emotional support from CM into HA while adopting student-led initiatives and collaborative practices from HA into CM. These adaptations could address resource limitations in HA and engagement challenges in CM, fostering hybrid approaches that balance autonomy with structure. Despite its contributions, the study acknowledges challenges in direct integration due to cultural differences and methodological reliance on textual data. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Future research should explore pilot programs and interdisciplinary collaborations to test the feasibility and impact of hybrid pedagogical models in diverse educational settings. This study contributes to comparative education by providing actionable insights into integrating culturally distinct practices to address global educational challenges. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
bibliographic_information |
ja : 香川大学教育学部研究報告 en : Memoirs of the Faculty of Education, Kagawa University 巻 12, p. 1-10, 発行日 2025-03-31 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 香川大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2435-2020 | |||||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1287676X | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | comparative education | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cultural pedagogy | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | homeroom activities | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | classroom management | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | student engagement |