ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 香川大学紀要類・刊行物等
  2. 大学教育基盤センター(旧:大学教育開発センター・一般教育部)
  3. 香川大学教育研究
  4. 第22号 (2025年3月)

An Exploratory Survey of Japanese University Students’ Knowledge of Communication Strategies in Spoken English

https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2000889
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2000889
61427af9-bba6-4f88-ad28-2033464f0c1c
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1197154X_22_L123.pdf AA1197154X_22_L123 (906 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-16
タイトル
タイトル An Exploratory Survey of Japanese University Students’ Knowledge of Communication Strategies in Spoken English
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 大学生の英語コミュニケーション伝達法略に関する意識調査
言語 ja
見出し
大見出し 調査研究
言語 ja
見出し
大見出し Survey Articles
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 Batten, Paul Gerard

× Batten, Paul Gerard

en Batten, Paul Gerard

ja Batten, Paul Gerard

ja-Kana バテン, ポール ジェラード


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japanese students generally lack confidence in their ability to produce and comprehend spoken English. Comprehending and producing a spoken second language well is a multifaceted task that requires years of focus. One reason Japanese learners of English often lack confidence is the limited time allocated to practice and develop these skills in classrooms in which productive speaking and listening skills are not generally focused on nor evaluated in detail. This paper suggests that another reason for learners’ lack of confidence and development in this area is their lack of knowledge of the phrases, language, and strategies to overcome areas of weakness, misunderstanding, and communication breakdowns in spoken English. This entails a sound knowledge of and ability to use communication strategies, i.e., language that leads to successful comprehension and production, spoken input and output, of language beyond learners’ current levels. This paper describes university students’ written responses to a questionnaire designed to ascertain their degree of knowledge of this important but often neglected aspect of second language acquisition.
言語 en
bibliographic_information ja : 香川大学教育研究
en : Journal of research in higher education, Kagawa University

巻 22, p. 123-132, 発行日 2025-03
出版者
出版者 香川大学大学教育基盤センター紀要編集委員会
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1349-0001
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1197154X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication strategies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese university students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 knowledge of strategies
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-16 06:18:12.773238
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3