ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 香川大学紀要類・刊行物等
  2. 教育学部・教育学研究科
  3. 香川大学教育学部研究報告. 第Ⅱ部
  4. 第54巻 第1号 (2004年3月)

「被服製作」授業における学習(Ⅲ)—K子の学習活動との関連でとらえた教師の教授活動—

https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2167
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2167
05316e95-7252-47ae-b1e1-ebd1fb0cf9ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004243805.pdf KJ00004243805.pdf (548.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-27
タイトル
タイトル 「被服製作」授業における学習(Ⅲ)—K子の学習活動との関連でとらえた教師の教授活動—
言語 ja
タイトル
タイトル Process of learning in clothes making lessons (part III) : Teaching activity by teacher observed in relation to studying activity by students
言語 en
タイトル
タイトル ヒフク セイサク ジュギョウ ニ オケル ガクシュウ 3 : Kコ ノ ガクシュウ カツドウ トノ カンレン デ トラエタ キョウシ ノ キョウジュ カツドウ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 山下, 智恵子

× 山下, 智恵子

ja 山下, 智恵子

ja-Kana ヤマシタ, チエコ

en Yamashita, Chieko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose is to clarify a system of home economics class by analyzing process of study in the class of home economics. This report tries to catch the teaching activity by teacher from the studying activity of students. We observed and recorded a class of making skirts instructed by Ms. Chieko Fujikawa for 2nd year students in Sakaide Junior High School attached to Faculty of Education, Kagawa University from September to November 1985. We observed the class by a method where how a girl student K thinks in her mind is guessed from her external activities such as understanding what she has to do, accepting knowledge, making a plan, checking how she is evaluated, listening, and working. Results were as follows :
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1) K understood what she had to do by smaller unit, and worked based on what the teacher had instructed. When she completed the work by the smaller unit, she evaluated herself. She repeated this process several times, and when she completed the work instructed by the teacher, she requested the teacher for evaluation. The evaluation of “Good” or “starting over” by the teacher decided her direction for the next process.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2) The teacher explained what must be done in the class and the work at the beginning of the class, and then tried to give K the large amount of knowledge. However, K obtained the knowledge from printed matters and teacher independently when she was unable to make a plan for the work. Among which, K accepted the evaluation from the teacher highly reliable.
言語 en
書誌情報 ja : 香川大学教育学部研究報告 第Ⅱ部
en : Memoirs of the Faculty of Education, Kagawa University. Part II

巻 54, 号 1, p. 7-14, 発行日 2004-03
出版者
出版者 香川大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0389-3057
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00038226
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110004675002
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
WAID
1064
KEID
440
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:59:39.088149
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3