ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 香川大学紀要類・刊行物等
  2. 大学教育基盤センター(旧:大学教育開発センター・一般教育部)
  3. 香川大学教育研究
  4. 創刊号 (2004年3月)

外国語学習における日本人学生の自律性—その現状と自律性の促進への提案—

https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2243
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2243
65d423e8-5eb3-4216-906d-3944f24f7c3d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004266741.pdf KJ00004266741.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-27
タイトル
タイトル 外国語学習における日本人学生の自律性—その現状と自律性の促進への提案—
言語 ja
タイトル
タイトル Japanese Students' Foreign Language Acquisition Learner Autonomy : Actual Situation and Some Suggestions for its Promotion
言語 en
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し [Research Articles]
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 Degen, Ralph

× Degen, Ralph

ja Degen, Ralph

ja-Kana デーゲン, ラルフ

en Degen, Ralph

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper tries to outline Japanese students' autonomous learning capabilities by contrasting behaviour patterns and characteristics that are considered supportive to successful language learning with those that Japanese university students show in the process of learning their second or third language. It pleads for a systematic and explicit promotion of more autonomy in a university classroom context, in order to help students become more efficient language learners. The last chapter attempts to give some general procedures and sets of classroom activities that might help introduce routines of metacognitive considerations in tasks and exercises, leading to more self-reflection on the students' learning process as a basis for self-directed and successful language acquisition. Task orientated activities and projects that implicitly promote autonomous learning shall not be discussed in this paper for reasons of brevity although they are of vital importance.
書誌情報 ja : 香川大学教育研究
en : Journal of higher education and research, Kagawa University

巻 1, p. 1-17, 発行日 2004-03
出版者
出版者 香川大学大学教育開発センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1349-0001
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1197154X
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110004689415
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
WAID
59
KEID
57
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:24:18.522308
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3