ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 香川大学紀要類・刊行物等
  2. 教育学部・教育学研究科
  3. 香川大学教育学部研究報告
  4. 第3号 (2020年9月)

大学生の理科力の評価―2009年3月告示の高等学校学習指導要領の前後比較―

https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/128
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/128
07f20b76-9db2-45c6-a4ba-9bae10cf60ad
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1287676X_003_L001.pdf AA1287676X_003_L001 (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-08
タイトル
タイトル 大学生の理科力の評価―2009年3月告示の高等学校学習指導要領の前後比較―
言語 ja
タイトル
タイトル Assessing the Science Abilities of Japanese University Students : Before and After March 2009 Curriculum Guidelines for Upper Secondary Schools
言語 en
見出し
大見出し 左開きページ
言語 ja
見出し
大見出し [Horizontal writing pages]
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 畦, 浩二

× 畦, 浩二

ja 畦, 浩二

ja-Kana ウネ, コウジ

en Une, Kouji

Search repository
溝上, 諒太

× 溝上, 諒太

ja 溝上, 諒太

ja-Kana ミゾウエ, リョウタ

en Mizoue, Ryota

Search repository
畦, 五月

× 畦, 五月

ja 畦, 五月

ja-Kana ウネ, サツキ

en Une, Satsuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, the authors assessed the science abilities of Japanese university students, with a focus on their understanding of basic scientific and technological concepts. We also assessed their scientific thinking abilities. We attempted to measure differences in performance between university students who attended upper secondary school under the March 1999 science curriculum guidelines, and those who attended under the March 2009 guidelines. Using questionnaires to gauge students’ understanding of scientific and technological concepts, we found that students who studied under the 2009 guidelines outperformed those who studied under the older model. This may have been the result of an increase in diverse learning content in lower secondary school under the 2008 guidelines. Students also participated in a physics unit. When tested, students who studied under the 1999 guidelines demonstrated superior scientific thinking ability. The 2009 students demonstrated inferior performance in the physics unit regardless of the combination of physics classes they attended during upper secondary school. This is likely due to insufficient understanding of the physics content provided in upper secondary school under the 2009 curriculum. This study is relevant in determining which curriculum components encourage solid foundations in science, and which best prepare students for university-level science courses.
言語 en
書誌情報 ja : 香川大学教育学部研究報告
en : Memoirs of the Faculty of Education, Kagawa University

巻 3, p. 1-15, 発行日 2020-09-30
出版者
出版者 香川大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2435-2020
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1287676X
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 120007015520
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:08:11.311095
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3