ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学位論文
  2. 博士論文(医学)

Simulating Clinical Psychiatry for Medical Students : a Comprehensive Clinic Simulator with Virtual Patients and an Electronic Medical Record System

https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/308
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/308
5487f487-258b-4672-8892-5af3c7adfd42
名前 / ファイル ライセンス アクション
Med_A688.pdf 本文 (2.4 MB)
license.icon
Med_A688_abstract.pdf 内容の要旨 (78.1 kB)
Med_A688_result.pdf 審査の結果の要旨 (508.2 kB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2018-06-01
タイトル
タイトル Simulating Clinical Psychiatry for Medical Students : a Comprehensive Clinic Simulator with Virtual Patients and an Electronic Medical Record System
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 松村, 義人

× 松村, 義人

en Matsumura, Yoshihito

ja 松村, 義人

ja-Kana マツムラ, ヨシヒト


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objective
A number of programs representing virtual patients for use in teaching settings have been developed in the field of psychiatry; however, they simulate only the interview process, not the entire scope of treatment. The authors have developed software through which students can experience the practice of psychiatry (in particular, with dementia patients) in its entirety. This study compares this software with conventional learning methods.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Method
The control group was 43 fifth-year medical students in 2014 who studied using a conventional learning method (taking lectures and being in contact with actual patients). The experimental group was 36 fifth-year medical students in 2015 that used computer software (taking lectures and with reduced time in contact with actual patients). The authors compared the two groups. Each group was tested before and after clinical training on their acquisition of knowledge of dementia. The control group was tested in 2014, and the experimental group was tested in 2015.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Results
The difference in average test scores between the two groups was statistically significant (p = 0.01), with the experimental group scoring higher.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Conclusions
The results indicate that students who were taught using a computer-based software method were better able to answer a standard series of questions designed to evaluate their understanding of dementia than those who were taught in a conventional manner.
言語 en
学位名
言語 ja
学位名 博士(医学)
学位授与機関
識別子Scheme kakenhi
識別子 16201
言語 ja
機関名 香川大学
言語 en
機関名 Kagawa University
学位授与年月日
学位授与年月日 2018-03-24
学位授与番号
学位授与番号 甲第688号
権利
言語 en
権利情報 Copyright © The Author(s) 2017
権利
言語 en
権利情報Resource https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
権利情報 This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons CC BY license, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 500001069803
PubMed番号
識別子タイプ PMID
関連識別子 29192410
関連サイト
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1007/s40596-017-0860-8
関連サイト
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ URI
関連識別子 https://dl.ndl.go.jp/pid/11122659
関連サイト
関連タイプ hasVersion
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/pmc6182354/
著者版フラグ
出版タイプ P
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_fa2ee174bc00049f
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Psychiatry
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Medical students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Simulator
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Virtual patients
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Computer-based learning
KEID
28458
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:13:42.565645
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3