ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 香川大学紀要類・刊行物等
  2. 教育学部・教育学研究科
  3. 香川大学教育学部研究報告. 第Ⅱ部
  4. 第67巻 第1号 (2017年3月)

提示される図が児童の量分数判断に及ぼす影響

https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2235
https://kagawa-u.repo.nii.ac.jp/records/2235
4b20ea10-23e3-46c0-bd26-d8a9fa024941
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00038226_067-1_L035.pdf AN00038226_067-1_L035 (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-27
タイトル
タイトル 提示される図が児童の量分数判断に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of figures shown to students on their decision of fractions representing quantities
言語 en
タイトル
タイトル テイジ サレル ズ ガ ジドウ ノ リョウ ブンスウ ハンダン ニ オヨボス エイキョウ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 長谷川, 順一

× 長谷川, 順一

ja 長谷川, 順一

ja-Kana ハセガワ, ジュンイチ

en Hasegawa, Junichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, “fraction as quantity,” 1/2m and 2/3L, for example, means the expression of mass of quantity in terms of fractional value with unit. Four calculation rules, for example, are introduced through problem scenes using fractions as quantity. Then understanding of fraction as quantity is indispensable for constructing the rules. On the other hand, it is also well known that understanding of fraction as quantity is insufficient. As for this problem, it is pointed out that learning of mixed fractions and improper fractions, and displaying them on the numerical straight line are effective for understanding the fraction as quantity.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper was clarifying that representing fractions as quantity of length to the tape‐diagram extended long to the right direction and representing fractions on the number line are effective for understanding the fraction as quantity and investigation was conducted. As a result, it was revealed that proper decision of the fraction as quantity was promoted by making students draw and position the mixed fractions on the tape-drawing and number line.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本調査は2004年に実施したものであり、実施後、調査結果の概要を調査実施校に報告し、同年に開催された小学校教員のための講習会で調査結果の一部を提示したが、本稿のような形にまとめてはいなかった。その後、学習指導要領の改訂に伴い分数の扱いが大きく変更されたことから、当時のデータに検討を加え報告することとした。
言語 ja
書誌情報 ja : 香川大学教育学部研究報告 第Ⅱ部
en : Memoirs of the Faculty of Education, Kagawa University. Part II

巻 67, 号 1, p. 35-50, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 香川大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0389-3057
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00038226
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 120007014127
助成情報
識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子 https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-24531138/
研究課題番号 24531138
研究課題名 算数教育における誤概念の修正に関する理論的・実証的研究
言語 ja
研究課題名 Theoretical and empirical study on revisions of students' false ideas in elementary mathematics education.
言語 en
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
WAID
2201
KEID
28382
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:57:47.171154
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3